Gratis frakt og retur i Norge. Rask levering (vanligvis 2-3 dager)

Salgs- og leveringsbetingelser

Disse følgende salgs- og leveringsvilkårene gjelder for forbrukeravtaler om kjøp av varer på NordicCrystals.dk for levering til Norge – med mindre annet er uttrykkelig angitt i vilkårene.

Vilkårene for næringsdrivendes kjøp av varer på NordicCrystals.dk vises under punkt 8.

1. Bedriftsinformasjon

NordicCrystals.dk er et nettsted som eies og drives av selskapet:

Nordic Crystals ApS
Ørestads Boulevard 67
2300 København S
Danmark
Cvr. nr. 41569026.

2. Leveringstyper og gratis levering

Følgende leveringstyper er tilgjengelige for varer kjøpt på NordicCrystals.dk

Levering til din adresse: Levering mot kvittering på selvvalgt adresse. Disse varene leveres oftest med GLS, DHL, UPS, PostNord.

Leveringstiden ligger her som regel på mellom 1-2 virkedager for varene vi har på lager, som vanligvis er alle lamper.

Vi tilbyr gratis frakt på alle varer her i Danmark.
Ønsker du varene dine levert til et annet land enn Danmark? Som f.eks. hjem til Norge, eventuelt Sverige, Grønland og Færøyene – må dette avtales nærmere med Nordic Crystals ApS. I utgangspunktet vil disse leveringskostnadene falle på deg – med mindre annet er uttrykkelig avtalt med Nordic Crystals ApS.

Enkelte varer kan skreddersys og spesialproduseres her hos Nordic Crystals ApS. Leveringstiden på disse spesialvarene må forventes å bli lengre. Den endelige leveringstiden man kan forvente vil vises på bestillingsbekreftelsen du vil motta på e-post.

Også ved restbestilling kan leveringstiden bli lengre enn vanlig. Leveringstiden vil vises på den endelige bindende bestillingsbekreftelsen som du mottar per e-post.

3. Bestillingsbekreftelse og kvittering for mottak av bestilling

Nordic Crystals ApS sin annonsering av varer er i første omgang en oppfordring til å slå til på deres tilbud (jf. avtaleloven § 9). Det er derfor ikke inngått en bindende kjøpsavtale før Nordic Crystal ApS har akseptert din varebestilling. Dette skjer først når du mottatt en endelig bestillingsbekreftelse fra Nordic Crystals ApS. Denne bestillingsbekreftelsen vil du motta umiddelbart etter du har lagt inn din bestilling. Du vil motta en e-post fra oss med en bestillingskopi samt disse salgs- og leveringsbetingelsene.

I etterkant vil du også motta en e-post eller SMS når varen(e) sendes ut fra vårt lager eller leveres av vår leverandør.

4. Betaling og sikkerhet

Når du handler her på NordicCrystals.dk via en mobilenhet, må du bruke et betalingskort eller Apple Pay. For å beskytte kortinformasjonen din, håndteres selve betalingen av en godkjent og sertifisert betalingsleverandør. Dette sikrer at all informasjon behandles kryptert, slik at verken NordicCrystals.dk eller andre kan få tilgang til kortinformasjonen din.

Her hos NordicCrystals.dk kan du bruke følgende betalingsmåter: Apple Pay, VISA, MasterCard eller America Express.

Selve beløpet og betaling vil bli trukket når vi har sendt ut varene dine. For varer som skal skreddersys og spesialproduseres, trekkes betalingen når produksjonsprosessen starter.

5. Angrerett

Du har rett til å kansellere bestillingen du har gjort på NordicCrystals.dk, uten begrunnelse innen 14 dager. Angreretten utløper 14 dager etter den dagen du, eller en tredjepart spesifisert av deg, men ikke transportøren, mottar den siste varen i fysisk besittelse. For å benytte deg av din angrerett, må du gi oss beskjed om din beslutning om å kansellere bestillingen i en entydig erklæring. Dette må gjøres ved skriftlig henvendelse eller på telefon til:

Telefon:
+45 70 66 60 61
(Alle hverdager fra kl. 9:00 til 16:00)

E-post:
info@nordiccrystals.dk

Velger du å kansellere din bestilling, kan du bruke et standard angrerettskjema som du finner på bunnen av denne siden for salgs- og leveringsbetingelser. Eventuelt kan du også oppgi følgende oppgi følgende opplysninger i en skriftlig henvendelse: Bestillingsnummer, navn og opplysninger om du ønsker å benytte deg av din angrerett.

Hvis du angrer på kjøpet, vil vi refundere alle betalinger vi har mottatt fra deg, uten unødig forsinkelse og i alle fall senest 14 dager fra datoen da vi mottok din melding om a benytte deg av angreretten. Vi fullfører tilbakebetalingen med samme betalingsmiddel som du brukte for den opprinnelige transaksjonen. Vi betaler ikke til tredjeparter. Du vil ikke bli belastet med gebyrer som følge av refusjonen. Du må returnere varen uten unødig opphold og senest 14 dager fra den datoen du har informert oss om din utøvelse av angreretten. Fristen er overholdt dersom du returnerer varen innen de nevnte 14 dagene.

Når du angrer et kjøp og bruker din angrerett, er du selv ansvarlig for å få varen(e) returnert til oss. Du må selv dekke leveringskostnadene for returneringen. Du må også sørge for at pakken du sender tilbake til oss er godt nok innpakket og beskyttet. Vær oppmerksom på at returetiketter ikke skal festes direkte på selve varen.

Du er kun ansvarlig for eventuell forringelse av varens verdi, som skyldes annen håndtering enn det som er nødvendig for å fastslå varens tilstand, egenskaper og funksjoner. Dersom du har brukt produktet over hva som skal være nødvendig for å fastslå produktets tilstand, egenskaper og funksjoner, forbeholder vi oss retten til, etter konkret vurdering i hvert enkelt tilfelle, å redusere refusjonen eller avvise refusjonsforespørselen fullstendig.

Varer ekskludert fra angreretten
Angreretten gjelder ikke for følgende produkttyper:

  • Levering av varer som er skreddersydd og spesialprodusert etter forbrukerens spesifikasjoner eller som har fått et tydelig personlig preg.

Returnering av varer skal sendes direkte til vår adresse:

Nordic Crystals ApS
c/o easyTableBooking
Ørestads Boulevard 67
2300 København S
Danmark

Vi har rett til å holde refusjonen på vent frem til vi har mottatt den returnerte varen – eller frem til du har levert dokumentasjon på at du har gjennomført returneringen til oss.

6. Klagerett

Når du handler hos NordicCrystals.dk, har du som forbruker, fra datoen du mottok varen, en 2-års rett til å klage på feil eller mangler ved varen. En klage må innsendes i rimelig tid etter feil eller mangel har blitt oppdaget. En korrekt og begrunnet klage vil resultere i at du enten kan få varen reparert, prisavslag, eller refusjon – avhengig av den konkrete situasjonen.

Klageretten tilbakevise dersom feil eller mangel på varen er forårsaket av kjøperen – som for eksempel på grunn av feil bruk, naturlig og vanlig slitasje eller selvstendig modifikasjon av produktet (f.eks. reparasjon, tillegg og/eller ombygging).

Hvis du ønsker å benytte deg av klageretten, gjelder følgende prosedyre:

Dersom du mener varen har en feil eller mangel, og du ønsker å klage på dette, må du informere oss om dette enten skriftlig eller muntlig. Her må du beskrive varens feil eller mangel. Det er viktig at du har mottatt vår bekreftelse på en aksept av reparasjon eller annen type hjelp før du eventuelt sender varen tilbake til oss. I enkelte tilfeller kan vi også tilby å komme og reparere varen på din adresse.

Du kan lese mer om klagerett på Forbrukerrådet sin hjemmeside.

Når en vare sendes inn i forbindelse med en klage, sørg for at alt er forsvarlig innpakket slik at det ikke oppstår ytterligere skade på produktet. Vi stiller ingen spesielle krav til emballasjen – bare at den beskytter varen godt under transport.

7. Personopplysninger

Informasjon om behandlingen av dine personopplysninger i forbindelse med en bestilling og atferd på Nordic Crystals ApS sine nettsider, vil du kunne finne under vår Personværnerklæring og våre Retningslinjer for informasjonskapsler.

8. Spesielle vilkår for næringsdrivende (som handler hovedsakelig i forbindelse til deres yrke)

Salgs- og leveringsvilkår for forbrukere gjelder også for næringsdrivende – dog med følgende endringer: Det er ingen angrerett for næringsdrivende. Det er 1 års klagerett fra original fakturadato, med mindre annet er skriftlig avtalt. Utskifting eller reparasjon resulterer ikke i en ny 1-års garantiperiode. Nordic Crystals ApS forbeholder seg eiendomsretten til varer kjøpt på kreditt inntil hele kjøpesummen er betalt. Alle kostnader i forbindelse med tvangsfullbyrdelse av eiendomsforbeholdet bæres av kjøper.

9. Andre forhold

Erstatnings- og personansvar : Kunden er ansvarlig for å sikre en forsvarlig installasjon og montering av lampen – inkludert elektroniske koblinger og installasjon. Kunden må for eksempel sørge for at at taket er i stand til å holde lampen/lysekronens vekt + riktig tilkobling av strøm. Vi er ikke ansvarlige for skade på eiendom eller personskade som følge av feil eller utilstrekkelig installasjon eller montering av våre produkter.

Force Majeure – Vi er ikke ansvarlige for forsinkelser eller manglende overholdelse av våre forpliktelser i henhold til salgs- og leveringsvilkårene – hvis forsinkelsen eller manglende oppfyllelse skyldes hendelser som er utenfor vår rimelige kontroll “Force Majeure”.

Ugyldighet – Skulle en eller flere av bestemmelsene i salgs- og leveringsvilkårene bli erklært helt eller delvis ugyldige, vil de øvrige bestemmelsene fortsatt gjelde.

Klagetilgang (kun forbrukere) – Dersom du er misfornøyd med vår avtale og ikke kan bli enige med vår Kundeservice om en fornuftig løsning på tvisten, kan du klage til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, Danmark – hvis disse nevnte betingelsene er er møtt. Klagen kan sendes via klageløsningen via www.forbrug.dk. Når du sender inn en klage, må du oppgi vår e-postadresse: info@nordiccrystals.dk

EU-kommisjonens online klageportal kan også brukes til å sende inn en klage. Dette er spesielt relevant for kunder som bor i et annet EU-land. Klagen kan sendes inn her: http://ec.europa.eu/odr  Ved innsending av en klage må Kunden oppgi vår e-postadresse: info@nordiccrystals.dk

10. Lovvalg og værneting

Avtaler om kjøp av varer på NordicCrystals.dk er underlagt dansk lov. Enhver tvist avgjøres av de ordinære danske domstoler.


Standard avbestillingsskjema

(dette skjemaet fylles ut og returneres kun hvis angreretten benyttes)

– Til [skriv inn næringsdrivendes navn, fysiske adresse og eventuelt faksnummer og e-postadresse til egen virksomhet]:

– Jeg/vi (*) kunngjør herved at jeg/vi (*) ønsker å benytte angreretten i forbindelse med min/vår (*) kjøpsavtale for følgende varer (*)/levering av følgende tjenester (*)

– Bestilt den (*) / Mottatt den (*)

– Kundenavn (navnet på forbrukeren)

– Kundeadresse (Adressen til forbrukeren)

– Kundesignatur (Signaturen til kunde) (dette er kun hvis innholdet i skjemaet er kommunisert på papir)

– Dato (*) Ignorer det som ikke er aktuelt

Updating…
  • Du har ingen produkter i handlekurven.